Telefonische bereikbaarheid

Beste patiënten,

We kunnen er niet omheen, covid-19 roept veel vragen bij iedereen op.

We merken dit echter ook steeds meer en meer aan de telefonische oproepen. Dit is jammer genoeg in de meeste praktijken het geval. Het telesecretariaat kan hierdoor het aantal oproepen soms moeilijk verwerken en wachttijden lopen voor iedereen op. Ook is dit een enorme financiële kost voor ons, we betalen immers per telefoontje, veel mensen staan hier niet bij stil.
Daarom graag een oproep. We merken dat er heel veel onnodige telefoons zijn die enorm belastend zijn in het systeem.

– Afspraken kunnen steeds online gemaakt worden.
– Voor niet dringende vragen mag je ons mailen: info@huisartsenpraktijkbudingen.be. Mails proberen we te beantwoorden binnen de 48u.
– Resultaten coronatesten kan je ook via cozo.be of mijngezondheid.be raadplegen, als het hier niet zichtbaar is, weten wij de resultaten ook niet.
– Veel info over covid vind je ook terug op https://www.info-coronavirus.be/
– Je kan ons tijdens het belmomentje rechtstreeks bellen. Dit enkel tussen 9u30- 10 of 18-18u30
– Op andere momenten krijg je STEEDS het telesecretariaat. Alleen met dringende vragen verbinden ze rechtstreeks met ons door. Vaak kan het secretariaat ook niet op je vragen antwoorden.

Uiteraard mag je ons nog steeds bellen als het nodig is! Als we de telefonische overlast wat kunnen beperken, kunnen die dringende oproepen ook echt sneller beantwoord worden.

Alvast bedankt!